سیستم خنک کاری روغن(Oil Cooling System(clean & Dirty Tanks
معرفی کلی:
در نیروگاه های سیکل ترکیبی مپنا براي هر دو نوع توربین گازی V94 2 یا MGT70 مپنا و توربین بخار E-Type یا MST-50C مپنا از روغن به عنوان سیستم روانکاری و سیستم کنترلی به عنوان عامل حرکت اجزاي کنترلی استفاده می شود.
1-سیستم روانکاری
سیستم روانکاری شامل دو سیستم روغن “روان کاری و بالا بری” و “روغن هیدرولیک” می شود.
سیستم “روان کاری و بالا بری” شامل پمپ های اصلی و کمکی، پمپ جکینگ، مخزن، خنک کننده، فیلتر، خالص کننده، لوله ها و … می باشند.
سیستم روان کاری علاوه بر روان کاری یاتاقان های توربین و ژنراتور،حرارت تولید شده در یاتاقان ها را از طریق مبدل حرارتی به سیستم کولینگ کمکی منتقل می کند.
2- سیستم کنترلی
سیستم روغن هیدرولیک نیز عموما به منظور اعمال کنترل بر شیر ها در نظر گرفته شده است.
شرکت مهندسی و ساخت تجهیزات سپاهان مپنا سازنده تانک های تمیز و کثیف می باشد.