روز آتش‌نشانی و ایمنی در سپاهان مپنا چگونه گذشت؟

شرکت سپاهان مپنا به منظور ارتقاء سطح آمادگی سازمان در مقابله با حوادث و افزایش آگاهی کارکنان خود در حوزه سلامت، دو رویداد مهم را به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان برگزار کرد.

مانور امداد و نجات در ارتفاع

این مانور با هدف سنجش میزان آمادگی سازمان در امدادرسانی در ارتفاع، به دنبال نصب نیروگاه خورشیدی بر روی سقف سالن تولید، برگزار شد.

در این مانور نفرات واحد نت در نیروگاه خورشیدی حضور داشتند و یک حادثه فرضی مبنی بر مصدومیت یکی از کارکنان به مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام شد، پس از آن تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی با آمبولانس به محل حادثه مراجعه کردند و هماهنگی لازم با واحد لجستیک برای اعزام یک جرثقیل 50 تن جهت انتقال مصدوم صورت گرفت.

پس از استقرار جرثقیل 50 تنی در محل حادثه، با استفاده از سبد مخصوص، مصدوم به‌طور ایمن از ارتفاع به پایین منتقل و در پایان، زمان اجرای عملیات ثبت و نقاط ضعف و قوت فرآیند بررسی شد.

همایش ارگونومی

رویداد دیگری که به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی برگزار شد همایش ارگونومی با حضور تیم تولید شامل تمامی پرسنل، سرپرستان و مدیریت تولید بود.

هدف از این همایش، آموزش اصول ارگونومی و ارائه راهکارهایی برای پیشگیری و کنترل اختلالات اسکلتی عضلانی در مشاغل تولید بود.

همچنین در این همایش از نفرات برتر در حوزه HSE با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد و پوستر آموزشی HSE با موضوع «تضاد آگاهی و رفتار» منتشر شد.

این همایش با استقبال گسترده همکاران بخش تولید مواجه شد و مدرسِ دوره با ارائه مطالب و فیلم‌های آموزشی ارگونومی، راهکارهای پیشگیری و کنترل اختلالات اسکلتی عضلانی را برای همکاران تشریح کرد.

در پایان، نظرات و پیشنهادات کارکنان در حوزه HSE جمع‌آوری شد تا برای بهبود محیط کاری مورد استفاده قرار گیرد.

هر دو رویداد نشان‌دهنده تعهد سپاهان مپنا به ارتقاء ایمنی و سلامت کارکنان بود و حضور مدیرعامل و مدیران ارشد، نشان از اهمیت ایمنی در محیط کار و مباحث HSE داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از اینکه سایت ما را انتخاب کرده اید از شما سپاس گذاریم.

شرکت مهندسی ساخت و تجهیزات سپاهان مپنا

تماس با ما